czwartek, 20 sierpnia, 2020

Skuteczna agencja SEM w czasie pandemii

Share

Dobra agencja SEM w czasie pandemii pilnie poszukiwana!

Paradoksalnie krótkie, lecz niezwykle dotkliwe zamknięcie rynków na całym globie wstrząsnęło zarówno przedsiębiorcami, jak i konsumentami. Wszystkie firmy, którym udało się przetrwać lockdown, ruszyły szturmem na spotkanie ze swoimi klientami.

Wydaje się, że przed jednym z najtrudniejszych zadań stoją agencje sem, seo, interaktywne, marketingowe, które muszą zidentyfikować nowe trendy konsumenckie i odpowiedzieć na nie z jak największą skutecznością. Na czym w takim razie powinna skupić się efektywna agencja SEM (Search Engine Marketing) w tych trudnych czasach? Odpowiadamy w kilku zwięzłych punktach.

1. E-commerce, e-commerce i jeszcze raz e-commerce

W czasie pandemii popularność sklepów  internetowych gwałtownie wzrosła – mnóstwo konsumentów przeniosło, niejako pod wpływem zewnętrznego przymusu, swoje zakupy do sieci. Klienci znacznie częściej wybierają sklepy oferujące korzystne warunki dostawy oraz szybkie i komfortowe formy płatności. Agencje marketingowe specjalizujące się w SEM powinny reagować elastycznie na ten trend oferując jak najbardziej dogodne oraz transparentne warunki współpracy w obrębie wsparcia marketingowego, i nie tylko, działań e-commerce.

2. Nowe kanały komunikacji, czyli siła cyfrowych interakcji

Konieczność izolacji oraz dystansu społecznego wymusiła przeniesienie kontaktów międzyludzkich do wirtualnej przestrzeni. Popularność aplikacji takich jak Zoom, Google Meet, Apple Facetime, czy też Skype gwałtownie wzrosła i utrzymuje się na stałym poziomie. Co niezwykle istotne, serwisy społecznościowe, takie jak np. Facebook, wprowadziły udogodnienia dla grupowych spotkań. Nie od dziś mówi się, że działania SEM pozostają w ścisłej relacji z social mediami. Rzecz w tym, aby te zależności wykorzystać skutecznie – rzeczywistość pandemii wydaje się być najlepszą ku temu okazją. Co stanowi wyzwanie dla dobrych agencji SEM!

3. Zwrot w stronę empatycznego i etycznego marketingu cyfrowego

Społeczeństwo dotknięte izolacją oraz poczuciem zagrożenia poszukiwało w czasie lockdown’u rozwiązań, które mogłyby odciągnąć jego uwagę od trudnych doświadczeń pandemicznej rzeczywistości. Konsumenci i użytkownicy Internetu zwrócili swoją uwagę na rozwój osobisty oraz poprawę swojego samopoczucia. Wiele osób angażowało się w akcje wspierające medyków oraz osoby najmniej uprzywilejowane. Branża marketingu internetowego powinna skupić się na strategiach, które pozytywnie wpływają na komfort i samopoczucie odbiorcy.

 4. Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia

Firmy, w których pracownicy używają głównie komputerów, skierowały ich w czasie pandemii do domów, aby kontynuowali swoją pracę w formie zdalnej. Po kilku miesiącach okazuje się, że to rozwiązanie jest niezwykle skuteczne i efektywne. Przeniesienie pracy do domu determinuje u konsumentów konkretne zachowania, które przekładają się na ich wybory podczas użytkowania Internetu. Zakup nowego krzesła do domowego biura? A może organizacja takiej przestrzeni od zera? Agencja SEM musi w szczególności skupić się na strategiach wspierających odbiorców spędzających większość swojego czasu w domu.

Bez wątpienia, pandemia COVID-19 obróciła nasze życia do góry nogami. Globalna sytuacja jest niezwykle dynamiczna, a jej kształt może się zmieniać na przestrzeni miesięcy. Trudno powiedzieć, jak będzie wyglądała nasza rzeczywistość za rok lub za dwa. Już teraz możemy działać i szukać strategii dla naszych działań biznesowych. Jeśli szukasz profesjonalistów w zakresie marketingu internetowego, skorzystaj z usług agencji SEM, która pomoże Ci znaleźć łatwe rozwiązania na trudne czasy.

Źródło: Quality Factor – agencja interaktywna